Search

בני בגין: לא אצביע לליכוד בבחירות הקרובות - הארץ

בני בגין: לא אצביע לליכוד בבחירות הקרובות - הארץ

חבר הכנסת לשעבר, בני בגין, אמר הבוקר (שני) כי לא יצביע לליכוד בבחירות הקרובות. "בשנים האחרונות נדמה לי שהנהגת הליכוד משקיעה מאמץ ניכר כדי להקשות עליי לתמוך בליכוד ובחודשים האחרונים אפילו מונעת ממני להצביע עבור הליכוד בבחירות", אמר בגין בראיון בגלי צה"ל.

בגין, שהיה חבר כנסת מטעם הליכוד במשך שנים ואף כיהן כשר מטעמה, מתח ביקורת על חוק המצלמות שראש הממשלה בנימין נתניהו מקדם. "אי אפשר להמשיך להתנהג כך ולצפות גם לפרס, לפחות לא לגביי", הבהיר. "אני מכיר עוד כמה אנשים שההתנהגות הזאת ממאיסה עליהם את הרעיון של הצבעה עבור הליכוד ויש מחיר וצריך להיות מחיר להתנהגות כל כך שחצנית, כל כך גסה וכל כך בוטה".

חבר הכנסת לשעבר אמר עוד כי הממשלה, ביוזמת הליכוד, החליטה לקדם אתמול את החוק להצבת מצלמות בקלפיות בחיפזון, בניגוד לדעתם של יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט והיועץ המשפטי של הכנסת עו"ד איל ינון. "כשאנחנו רואים את זה אז אין מנוס מהמסקנה שזו התעלמות בוטה וגסה מאלה שהם נושאי המשרה שאמונים על ממשל תקין, משפטנים מובהקים. הגישה הזאת היא גם יהירה וגם מסוכנת, כי לנגד עינינו רוב בלתי מרוסן הופך לרוב דורסן", אמר.

בגין הוסיף: "אני חושב שכששר בממשלה גוער ביועמ"ש בטענה ש'הוא צריך לעזור לנו לחוקק חוק ולא ללכת נגדנו' או כששר אחר אומר 'אנחנו מכבדים את היועץ המשפטי אבל הוא לא מחליף את הממשלה', אז הדברים האלה משקפים גם חוצפה - אבל אולי קודם כל בורות. מפני שהיועץ המשפטי לממשלה, על פי המסורת הנהוגה אצלנו עשרות שנים, הוא זה שבחוות הדעת שלו מתווה את הדרך החוקתית בפני הממשלה. הוא זה שקובע עבורה את הדין. זה נכון שהממשלה אינה חייבת לקבל את עצתו, אבל זה עניין פורמלי. אם (היא) אינה מקבלת את עצתו והוא אומר אבל זה בלתי חוקי, יש מניעה משפטית, פירוש הדבר שהם אומרים 'אנחנו יודעים שאנחנו עומדים לעשות משהו בלתי חוקי בכוח הרוב שיש לנו בכנסת'. אני חושב שזו תופעה חמורה מאוד".



2019-09-09 07:05:12Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiMmh0dHBzOi8vd3d3LmhhYXJldHouY28uaWwvbmV3cy9lbGVjdGlvbnMvMS43ODEyMjk10gE2aHR0cHM6Ly93d3cuaGFhcmV0ei5jby5pbC9hbXAvbmV3cy9lbGVjdGlvbnMvMS43ODEyMjk1?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "בני בגין: לא אצביע לליכוד בבחירות הקרובות - הארץ"

Post a Comment

Powered by Blogger.