Search

מח"ש מבקשת לגזור על ניסו שחם מאסר בפועל: "לא די בעבודות שירות" - הארץ

מח"ש מבקשת לגזור על ניסו שחם מאסר בפועל: "לא די בעבודות שירות" - הארץ

המחלקה לחקירות שוטרים ביקשה היום (שני) מבית המשפט לגזור עונש מאסר בפועל על מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר, ניסו שחם, שהורשע בעבירות מין ובמרמה והפרת אמונים. נציג מח"ש בדיון בבית משפט השלום בתל אביב, עו"ד רונן יצחק, אמר: "שום עונש אחר, גם לא עבודות שירות, יכול להיות רלוונטי במקרה הזה", והוסיף כי העונש צריך לנוע בין 11 ל-18 חודשי מאסר, שירוצו מאחורי סורג ובריח.

בספטמבר הרשיע בית המשפט המחוזי בתל אביב את שחם במרמה, בהפרת אמונים ובהטרדה מינית, ובכך הפך את החלטת בית משפט השלום בעניינו. הרשעתו במעשה מגונה נותרה בעינה. השופטת מרים דיסקין אמרה עם פרסום פסק הדין כי יחסיו של שחם עם שוטרות זוטרות היו "פגיעה באמון הציבור" והוסיפה: "יצירת קשר עם שוטרות זוטרות למאווייו המיניים הפכה לשגרת חייו. אין מדובר בהתנהגות פגומה אתית, אלא בהתנהגות פלילית". השופט מרדכי לוי קרא להעניש את שחם "הענשה שתרתיע" והשיב את התיק לצורך כך לבית משפט השלום.

בדיון שנערך היום על הטיעונים לעונש של שחם, אמר עו"ד יצחק ממח"ש כי שחם "ניהל יחסים מעוותים עם השוטרות שפערי הכוח אופפים עליהם. אחת המתלוננות אמרה שהיו קוראים לה באמצע היום כדי שתקיים איתו יחסי מין במשרד, מתלוננת אחרת אמרה 'אהבתי אותו כי הייתי כמו הילדה שלו והוא היה לי כאבא'. עוצמת הפגיעה היא עצומה בכל אחד מהערכים ובהם אמון הציבור". 

שחם בבית משפט השלום בתל אביב, בשנה שעברה
מגד גוזני

עוד כתבות בנושא

יצחק הוסיף עוד כי "העובדה שהדבר קרה לא רק במקום עבודה היררכי אלא בתוך משטרת ישראל - הופך את העניין לחמור שבעתיים. זהו גוף שכל תכליתו אכיפת החוק וברור מה קורה כששומר החוק הופך לפורע החוק. נזכיר שההיררכיה במשטרה היא נוקשה, הציות למפקד הוא כמעט עיוור ואוי לנו אם כאשר הדברים שביצע שחם קרו בגוף אוכף חוק".

"איזה מסר עובר לאנשים בארגון שאומרים 'אם הוא הגדול מותר לו, למה לא לי?'", המשיך יצחק. "אחת השוטרות סיפרה בעדותה שהיא חשבה ששוטרות התקדמו בארגון כי שכבו עם מישהו. זה מתכון הרסני לכל ארגון. אני מאוד מקווה ובטוח שהיא טועה אבל זו המחשבה של השוטרת שמשקפת לנו את הפגיעה. הנאשם היה מודע שבכל פעם הוא עובר על איסור. לא ניתן לטעון שמדובר באירוע שיש לו רק פגמים אתיים או משמעתיים, המחוזי אמר שזה אפילו לא קרוב ושאין ספק שמדובר בהתנהגות שחצתה מזמן את הרף הפלילי ושהיא בליבת העבירה הרחק מעבר לאיסור מוסרי או משמעתי. השחיתות השלטונית פה חמורה פי כמה כי אנחנו מדברים על ארגון של 30 אלף שוטרים. היה פה דפוס התנהגות שנמשך לא פחות מחמש שנים. הוא ורק הוא נושא בכל האשם של המעשים שלו, הוא המתכנן והמוציא לפועל והוא הנהנה". 

יצחק ציין כי מדובר ב"קצין בכיר שנמצא בחלון הראווה של המשטרה ומסתכלים על התנהגותו בזכוכית מגדלת. לא רק שניצול המעמד והדרגה והפערים היו פה, מה שצובע בשחור עז יותר זה ניצול המצוקה של השוטרות". הוא הוסיף: "בית המשפט קבע כי יש פה קצין מאוד מאוד בכיר שעשה שימוש במעמד, בדרגה ובמרות, ועשה בכל אלה שימוש כקרדום לחפור בו לקידום מאווייו המיניים". 

בינואר ערערה הפרקליטות על זיכויו של שחם, שהורשע במעשה מגונה בשוטרת וזוכה משאר האישומים נגדו בשמונה פרשות שונות, כולל מרמה והפרת אמונים בגין קיום קשר עם חמש שוטרות וקבלת החלטות בעניינן. בעקבות זאת עוכב ביצוע עונשו - 240 שעות שירות. הפרקליטות טענה כי בית המשפט התעלם מדפוס ההתנהלות של שחם ומהפגיעה באמון הציבור ברשויות. "הוא פגע קשות בשוויון ההזדמנויות של שוטרות בעבודה; בחובת האמון שחב המשיב כקצין בכיר במשטרה לחברותיו, לחבריו, למפקדיו ולפקודיו; בחובת האמון שחב המשיב לציבור בכללו", נכתב בערעור.

במהלך הדיונים הטיח שחם בשופטי המחוזי: "אתם לא רוצים לדעת את האמת", לאחר שהגבילו בזמן את טיעוני סנגורו. בתום הדיון הציעו השופטים דיסקין, מרדכי לוי וגיליה רביד הסדר פשרה שלפיו שחם יודה בעבירה של מרמה והפרת אמונים, הפרקליטות תחזור בה מערעור על זיכויו מהטרדה מינית ושחם יישלח לעבודות שירות. שחם סירב להסדר.

בכיר המשטרה לשעבר טען כי הפרקליטות הפלתה אותו לרעה ונקטה אכיפה בררנית. אף שהפרקליטות לא טענה בבית משפט השלום כי שחם ניצל את מרותו כלפי השוטרות, בבית המשפט המחוזי היתה עמדתה שונה. בדיון באפריל ציין השופט לוי כי השוטרות אמנם העידו ששחם לא ניצל את מרותו, אך למעשה שחם עשה זאת כדי לקבל את הסכמתן. "השוטרות לא מעניינות אותי", אמר לוי. "ההסכמה שלהן לאו הסכמה היא". השופטת דיסקין הוסיפה: "העבירה הזאת, הפרת אמונים, לא נבחנת לפי מה שהן חושבות".



2019-12-16 07:15:49Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmhhYXJldHouY28uaWwvbmV3cy9sYXcvMS44MjY4NzI50gEwaHR0cHM6Ly93d3cuaGFhcmV0ei5jby5pbC9hbXAvbmV3cy9sYXcvMS44MjY4NzI5?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "מח"ש מבקשת לגזור על ניסו שחם מאסר בפועל: "לא די בעבודות שירות" - הארץ"

Post a Comment

Powered by Blogger.