Search

ביומיים האחרונים לשימוע: הפרקליטה בתיקי נתניהו בחו"ל - ynet ידיעות אחרונות

ביומיים האחרונים לשימוע: הפרקליטה בתיקי נתניהו בחו"ל - ynet ידיעות אחרונות

צוות ההגנה של נתניהו מגיע לשימוע. היום    (צילום: משה מזרחי)

המשנה לפרקליט המדינה ליאת בן ארי, נעדרה היום (ראשון) מהשימוע בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל נסיעה מתוכננת לחו"ל. בן ארי, שליוותה את חקירת הפרשות, תיעדר גם מחר מהפגישה עם עורכי דינו.

ליאת בן ארי (צילום: מוטי קמחי)

הפרקליטה ליאת בן ארי (צילום: מוטי קמחי)

משרד המשפטים אמר בתגובה כי "השימוע נערך בפני היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, שהוא הגורם המוסמך להחליט בתיק - וכן נוכחת בו נציגות רחבה של פרקליטים מהמחוז". לדברי המשרד, "היעדרותה של בן ארי היום ומחר לא תפגע בשימוע".

במשרד הזכירו כי בשבוע שלפני פתיחת השימוע, צוות ההגנה של נתניהו ביקש לקבל מועדים נוספים להצגת הטיעונים - והבקשה נענתה "לפנים משורת הדין" בכך שהיום ומחר נערכות פגישות נוספות בין הצוותים.

עורך הדין עמית חדד, שיוביל היום את הטיעונים בשימוע שיעסוק בתיק 1000, אמר הבוקר כי "אנחנו נעשה השלמות בתיק 4000 ונעבור לתיקים האחרים. כשנסיים את הטיעונים אני חושב שלא יהיה מנוס מסגירת התיקים. אנחנו מאמינים שכך יהיה - ואנחנו מצפים שכך יהיה".

כזכור, נתניהו חשוד בעבירת מרמה והפרת אמונים בשל קבלת מתנות בשווי מאות אלפי שקלים ממילצ'ן ומפאקר, "בזיקה לתפקידו כראש ממשלה", תוך חשד לניגוד עניינים.

בכתב החשדות נכתב כי נתניהו פעל למען מילצ'ן בכך שפנה לממשל האמריקני על מנת שיעניקו לו ויזה. כמו כן הוא חשוד שפנה לשר האוצר באותה תקופה, יאיר לפיד, על מנת להאריך את הפטור ממס הכנסה שממנו נהנה מילצ'ן כתושב חוזר. עוד נטען כי נתניהו הנחה את המנכ"ל דאז של משרד התקשורת (והיום עד מדינה נגדו) שלמה פילבר לסייע למילצ'ן ברגולציה בקשר לעסקת המיזוג בין רשת לקשת.

כתב החשדות העלה עוד כי מילצ'ן סיפק במשך שנים בקביעות שמפניות וסיגרים יקרים לנתניהו, בשווי מצטבר של אלפי שקלים בכל פעם ואף רכש תכשיטים יקרים עבור רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו. על-פי המשטרה, שווי המתנות שקיבל נתניהו בין השנים 2006 ל-2017 מוערך ב-750 אלף שקל. בנוסף, נטען כי איש העסקים האוסטרלי, ג'יימס פאקר, העניק לנתניהו אף הוא הטבות דומות בהיקף של 250 אלף שקל.

עורכי הדין מתכוונים לטעון שהמיליארדר ארנון מילצ'ן הוא חבר קרוב של נתניהו - ולכן אין מניעה לקבל מתנות ממנו. בנוסף, יטענו שנתניהו עצמו לא היה מודע לכמות הסיגרים והשמפניות שהעבירו לו ולרעייתו אנשי העסקים מילצ'ן ואיל ההון האוסטרלי ג'יימס פאקר. צוות ההגנה מקווה לשכנע את הפרקליטים כי כתב החשדות מציג שווי מתנות מופרז לעומת השווי האמיתי.



2019-10-06 09:42:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiOGh0dHBzOi8vd3d3LnluZXQuY28uaWwvYXJ0aWNsZXMvMCw3MzQwLEwtNTYwMzIyOCwwMC5odG1s0gEA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "ביומיים האחרונים לשימוע: הפרקליטה בתיקי נתניהו בחו"ל - ynet ידיעות אחרונות"

Post a Comment

Powered by Blogger.