Search

עליה מדאיגה בבורות ובאנטישמיות בקרב צעירים בצרפת - ערוץ 7

עליה מדאיגה בבורות ובאנטישמיות בקרב צעירים בצרפת - ערוץ 7

נשיא ועידת התביעות, יוליוס ברמן, הודיע היום על פרסום סקר מקיף, על רמת המודעות לשואה, שנערך בקרב מבוגרים בצרפת.

תוצאות הסקר מדגישות את הבורות המזעזעת של דור המילניאלז ביחס לשואה ואת הצורך המיידי בחינוך בנושא.

תוצאות הסקר מתפרסמות על רקע ציון 75 שנים לשחרור אושוויץ. זהו למעשה הסקר הרביעי בסדרת סקרים בינלאומיים שעורכת ועידת התביעות (ארגון ללא מטרת רווח פועל להשגת פיצוי לניצולי שואה ברחבי העולם), כדי להבין לעומק את רמת הידע של הציבור לגבי השואה במקומות שונים ברחבי העולם.

בדומה לסקרים קודמים שנערכו בארצות הברית, קנדה ואוסטריה, תוצאות המחקר הצרפתי מצביעות על פערים מדאיגים בידע על עובדות היסטוריות לגבי השואה. פערי הידע המשמעותיים שנחשפו במחקר שנערך כעת בצרפת מהדהדים את ממצאי הסקרים הקודמים שנערכו במקומות אחרים בעולם.

"שוב, אנו רואים שפל משמעותי בהבנת השואה, היסטוריה שהיא בעלת חשיבות קריטית", אמר ברמן "החינוך הנוכחי שלנו אינו מספיק; הוא מכשיל אותנו. המגמה המטרידה של בורות לגבי השואה שאנחנו רואים בכל העולם דורשת דחיפה משמעותית של נושא החינוך".

57% מהנשאלים בצרפת, כלל לא ידעו ששישה מיליון יהודים נרצחו במהלך השואה. שיעור זה עולה באופן משמעותי לכ-69% כשהמשיבים הם מלניאלז ובני דור ה-Z.

יו"ר צוות המחקר מטעם וועידת התביעות, מת'יו ברונפמן, אמר כי "זה מזעזע לגלות שבני ובנות הדורות הצעירים אינם מבינים את השפעת השואה. זה היה ניסיון להשמדה של עם שלם. ללא ידע על כך, כיצד אנו יכולים להבטיח שנעמוד מול אלו שמפיצים דעות קדומות ושנאה לא מבוקרת?"

המחקר שנערך בצרפת מצביע על ממצא מטריד נוסף- יותר ממחצית מהנשאלים 52%, מאמינים שאירוע כמו השואה יכול להתרחש שוב באירופה, 36% השיבו כי שואה יכולה להתרחש גם בארצות הברית. עמדות אלו מזכירות את הממצאים שהתקבלו כשהסקר נערך באוסטריה בעבר: 47% מהנשאלים במדינה השיבו כי הם מאמינים שאירוע כמו השואה יכול להתרחש בארצות הברית. 20% מהמלניאלז השיבו כי הם סבורים שדעות אנטישמיות הן דבר שמקובל להחזיק בו, כפול מכלל המשתתפים בסקר המחזיקים בדעה זו.

בדומה לממצאי הסקר שנערך באוסטריה, תשובותיהם של הנשאלים בסקר שנערך בצרפת חשפו את הקונפליקט הפנימי של הצרפתים בנוגע למורשת השואה של ארצם. 58% מקרב הנשאלים בצרפת אמרו כי הם סבורים שצרפת היתה קורבן של השואה אך גם מבצעת שלה.

קיים פער גילאי ברור כשמדובר במודעות להיסטוריה של השואה בצרפת, כולל לאירוע המעצר ההמוני הידוע לשמצה של יהודים על ידי משטרת צרפת (Vel d'Hiv). רק 56% מהמילניאלז ומבני דור ה-Z היו מודעים לעצם התרחשותו של המעצר ההמוני שהתרחב ביולי 1942. בקרב כלל הנשאלים עמד שיעורם של המשיבים שידעו על האירוע על 74%. גם רמת הידע על אודות מחנה הריכוז דראנסי בפריז מזעזעת: רק 2% מכלל המשיבים על הסקר בצרפת ידעו עליו.

סמנכ"ל ועידת התביעות, גרג שניידר ציין: "מצער לראות שבימים בהם אנו מציינים 75 שנים לשחרור אושוויץ, רמת הידע על אודות השואה הולך ומידלדלת. נדיר למצוא נושא כלשהו שבני אדם בכל רחבי העולם יכולים להסכים לגביו, אך אנו צריכים להסכים שקיים צורך בחינוך על אודות השואה ולראות בנתונים האחרונים הזדמנות לקריאה מיידית לפעולה".

מודעות לגבי מספר היהודים שנרצחו

בארבע המדינות שהסקרים בוצעו בהם עד כה (ארצות הברית, קנדה, אוסטריה וצרפת) יותר ממחצית מהנשאלים כלל לא ידעו ששישה מיליון יהודים נרצחו בשואה. צרפת היא המדינה שבה השיעור הגבוה ביותר של אנשים שאינם מודעים לכך ששישה מיליון יהודים נרצחו במהלכה.

מודעות לקיומם של מחנות ריכוז וגטאות

בעוד ש-66% מהמשיבים על שאלות הסקר אמרו כי הם שמעו על מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, רק 19% מהנשאלים בצרפת אמרו כי הם שמעו על קיומו. 10% ידעו על קיומו של מחנה הריכוז בוכנוולד; רק 6% שמעו על מחנה ההשמה טרבלינקה, 5% בלבד שמעו על מחנה ההשמדה סוביבור ורק 4% שמעו על מחנה הריכוז ברגן-בלזן.

נאציזם ומורשת השואה של צרפת

• 69% מהנשאלים בצרפת אמרו כי הם מאמינים שהאנטישמיות במדינה נפוצה יותר (35%) או באותה מידה (34%) מכפי שהייתה לפני 10 שנים. רק 18% אמרו כי הם חושבים שהאנטישמיות נפוצה פחות מכפי שהייתה לפני 10 שנים.

• כשליש מהנשאלים הצרפתים 30% אמרו כי ישנם כיום הרבה או הרבה מאוד ניאו-נאצים בצרפת. 44% מהנשאלים אמרו שישנם ניאו-נאצים רבים בצרפת כיום. לשם השוואה, ארבעה מכל עשרה צרפתים 43% אמרו שהם סבורים שבארצות הברית ישנם כיום הרבה או הרבה מאוד ניאו-נאצים.

• 59% מהנשאלים בצרפת אמרו כי הם מסכימים לאמירה לפיה נראה שלפחות אנשים אכפת כיום מהשואה לעומת המצב בעבר. רק 18% אמרו כי הם מאמינים שאנשים עדיין מדברים יותר מדי על מה שקרה בשואה.

חינוך אודות השואה

• 25% מהמלניאלז אמרו כי הם לא בטוחים אם אי פעם שמעו על השואה. זאת, לעומת 16% מכלל המשתתפים בסקר.

• 79% מהנשאלים בסקר בצרפת אמרו כי הם סבורים שכל התלמידים צריכים ללמוד על השואה בבית הספר. 75% מהנשאלים אמרו כי הם סבורים כי חינוך על השואה צריך להיות בבחינת לימודי חובה. בנוסף, 82% מהנשאלים אמרו שחשוב להמשיך וללמד על השואה, גם כדי למנוע את שואה נוספת בעתיד.

• 4 מכל 10 משיבים (41%) אמרו כי ניתן היה לשפר את איכות השיעורים שניתנים בבתי הספר בנושא השואה.

• כמעט שני שלישים ממלניאלז ומבני דור ה-Z אמרו שהם למדו על השואה לראשונה בבית הספר. זאת, לעומת 46% בקרב כלל המשתתפים בסקר.

• 64% מכלל הנשאלים בצרפת הזכירו את יומנה של אנה פרנק כסוג התוכן שבאמצעותו הם למדו על השואה לראשונה, אולם רק 20% מהנשאלים ידעו לומר שהשואה התרחשה גם בהולנד, שבה הוסתרה אנה פרנק בזמן הכיבוש הנאצי ושבה היא כתבה את יומנה. נתונים אלו מצביעים על עבודה לא מספקת בהעברת ההקשר הרחב של השואה בעת הלימוד.




2020-01-22 06:46:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiK2h0dHBzOi8vd3d3Lmlubi5jby5pbC9OZXdzL05ld3MuYXNweC80MjUwNDXSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "עליה מדאיגה בבורות ובאנטישמיות בקרב צעירים בצרפת - ערוץ 7"

Post a Comment

Powered by Blogger.