Search

בני גנץ נגד הרשות הפלסטינית - ערוץ 7

בני גנץ נגד הרשות הפלסטינית - ערוץ 7

יו"ר כחול לבן, בני גנץ, תוקף את החלטת הרשות הפלסטינית להוציא מספרי הלימוד בבתי הספר כל אזכור להסכמים שנחתמו בעבר בינה לבין ישראל.

"אם אכן נמחקו בספרי הלימוד הפלסטינים ההסכמים עם ישראל- זוהי פגיעה בראש ובראשונה בצעירים הפלסטינים", צייץ גנץ בטוויטר בעקבות הדיווח.

לדבריו, "היכולת להגיע לעתיד טוב יותר מתחילה בחינוך הדורות הבאים לשלום, לסובלנות, לדו קיום ולא בהסתה והאדרת מחבלים מתאבדים. מחיקת העבר היא פיגוע לתקווה לעתיד טוב יותר".

על פי הדיווח הבוקר (שני) בעיתון "ידיעות אחרונות", בשלוש השנים האחרונות ביצע משרד החינוך הפלסטיני ברמאללה רפורמה ועדכון של כל ספרי הלימוד שלו לכיתות א' עד י"ב בשלוש פעימות.

השנה הסתיימה רפורמת העדכון, ואז התברר שהיא כללה את הסרת והעלמת כל ההסכמים וסבבי המשא ומתן שהיו בינה לבין ישראל בעשורים האחרונים, למעט הסכמי אוסלו שנחתמו במחצית הראשונה של שנות ה-90. יש לציין כי הסכמים אלו הופיעו בחומרי הלימוד בגרסתם הקודמת.

ההסכמים שהועלמו מהספרים הם בין היתר: הסכם קהיר, ועידת קמפ דייוויד בין ראש הממשלה דאז אהוד ברק לערפאת, הסכם חברון, הסכם וואי, מפת הדרכים של ממשל בוש, שיחות אנאפוליס ועוד.

גם האופן שבו מוזכרים בספרי הלימוד הסכמי אוסלו שונה, וכעת הוא מבטא יחס פחות אוהד לקיומם. כך למשל נכתב, "האילוץ של הכיבוש הציוני להכיר באש"ף אחרי האינתיפאדה הראשונה ב־1987 תרם לחזרת בכירי אש"ף ומוסדותיו לגדה ולרצועה".




2019-10-07 05:58:00Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiK2h0dHBzOi8vd3d3Lmlubi5jby5pbC9OZXdzL05ld3MuYXNweC80MTQ4NTbSAQA?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "בני גנץ נגד הרשות הפלסטינית - ערוץ 7"

Post a Comment

Powered by Blogger.