Search

ניסו שחם נידון לעשרה חודשי מאסר בפועל בגין עבירות מין, מרמה והפרת אמונים - הארץ

ניסו שחם נידון לעשרה חודשי מאסר בפועל בגין עבירות מין, מרמה והפרת אמונים - הארץ

בית משפט השלום בתל אביב גזר היום (שני) עשרה חודשי מאסר בפועל על מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר, ניסו שחם, שהורשע בעבירות מין ובמרמה והפרת אמונים. בית המשפט גם קנס את שחם ב-7,500 שקל והורה לו לפצות שתיים מהמתלוננות ב-1,500 שקל כל אחת ומתלוננת נוספת ב-500 שקל. סנגורו של שחם, עו"ד בועז בן צור, אמר שבכוונתם לערער לבית המשפט העליון על ההרשעה.

שחם הואשם בכך שקיים קשר עם חמש שוטרות וקיבל החלטות בעניינן, ובכך שביצע עבירות מין בשלוש שוטרות נוספות. השופט שמואל מלמד אמר היום כי "הפרשיות השונות, כפי שכינתה אותן המדינה, מתארות מעשים שונים בהן היה הנאשם בניגוד עניינים. לאור ריבוי המעשים אני קובע כי יש פגיעה קשה בערך החברתי המוגן". מלמד ציין בנוגע לסעיף הפרת האמונים כי "להסכמת הנשים שהיו בקשר עם הנאשם אין קשר לערך המוגן שנפגע. הפגיעה בערך המוגן היא באמון הציבור".

שחם בבית משפט השלום בתל אביב, היום
תומר אפלבאום

עוד כתבות בנושא

לדברי השופט, "כל עובד ציבור צריך לדעת שהוא מנוע מלטפל בעניינים כאשר יש לו גם קשרים מעבר לקשרים הקורקטיים והמקצועיים שבהם הוא עוסק באופן ישיר". עוד כתב מלמד כי "כאשר ציבור העובדים בארגון לומד כי ניתן לפנות לממונה בדרגה גבוהה כאשר יש לך קשרים אישיים עם הממונה, כל ערך השוויון, ההגינות והיושרה מאבד מערכו. התחושה כי קבלת ההחלטות היא לא עניינית אלא תלויות קשר לא לגיטימי".

המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) ביקשה להטיל על שחם 11 עד 18 חודשי מאסר בפועל. נציג מח"ש, עו"ד רונן יצחק, אמר כי גזר הדין "מבטא את החומרה היתרה שבית המשפט ראה במעשים ואת העובדה שמעשיו של שחם גרמו להשחתת מקום העבודה, לפגיעה בנשים ובאוטונומיה שלהן. אנחנו מקווים שהעונש יהווה תמרור אזהרה לכל המנהלים והמפקדים באשר הם, ושישמשו אבן דרך במלחמה למען מקומות עבודה בטוחים יותר לנשים בכלל וחיילות ושוטרות בפרט".

בית משפט השלום הרשיע את שחם לפני כשנה במעשה מגונה על כך שנישק שוטרת ברכבו ללא הסכמתה, והטיל עליו עונש של 240 שעות לתועלת הציבור. בספטמבר האחרון הפך בית משפט המחוזי בתל אביב את ההחלטה, והרשיע את שחם במרמה והפרת אמונים ובהטרדה מינית. הרשעתו במעשה מגונה נותרה בעינה. 

השופטת מרים דיסקין מהמחוזי אמרה בספטמבר עם פרסום פסק הדין כי יחסיו של שחם עם שוטרות זוטרות היו "פגיעה באמון הציבור" והוסיפה: "יצירת קשר עם שוטרות זוטרות למאווייו המיניים הפכה לשגרת חייו. אין מדובר בהתנהגות פגומה אתית, אלא בהתנהגות פלילית". השופט מרדכי לוי קרא להעניש את שחם "הענשה שתרתיע".

עו"ד יצחק ביקש מבית משפט השלום בתל אביב בדצמבר ש"יכתוב באותיות של קידוש לבנה שכל עובד ציבור שיעשה שימוש במעמד, בדרגה ובסמכויות, וינצל את המצוקה של הכפיפים, הוא נועל על עצמו את בית האסורים". יצחק הוסיף כי "רק כך יהיה ניתן להרתיע מנהלים, עובדי ציבור ובעלי שררה מפני מעשים מעין אלו, ורק כך ניתן יהיה לוודא שמקומות העבודה, והמשטרה והצבא, בפרט יהיו מקומות הוגנים, שוויוניים ומכבדים".

סנגורו של ניסו שחם, עו"ד בן צור, אמר כי "התביעה מבקשת מבית המשפט לשלוח אדם לבית האסורים בגין קשרים אינטימיים מוסכמים". לדבריו, "לא היתה פה טענה אחת של אי הסכמה, מקום שאף עובד ציבור אפילו לא הועמד לדין פלילי בגין התנהגות כזו. זה מופקר לטעון את הדבר הזה, במובן שאם המשפט יוליך אדם לבית האסורים, מקום שבו היה קשר אינטימי מוסכם, זה יכול לדמות למשטרים אחרים".

"אני בסערת רגשות", אמר שחם לאחר הדיון בדצמבר, "אומרים שלא הבעתי חרטה, אבל בוא נדבר על העובדות. יש שלוש נשים שהגישו תביעת מיליונים נגד הפרקליטות על הביזוי שלהם בחקירה. מישהו מהם קם וביקש סליחה מהנשים האלה על הסחיטה באיומים? על השפלות?" לדברי שחם, "אני, את העבירות האלה לא עברתי".



2020-02-10 07:20:20Z
https://news.google.com/__i/rss/rd/articles/CBMiLGh0dHBzOi8vd3d3LmhhYXJldHouY28uaWwvbmV3cy9sYXcvMS44NTEwMzMw0gEwaHR0cHM6Ly93d3cuaGFhcmV0ei5jby5pbC9hbXAvbmV3cy9sYXcvMS44NTEwMzMw?oc=5

קרא עוד >>>>




Bagikan Berita Ini

0 Response to "ניסו שחם נידון לעשרה חודשי מאסר בפועל בגין עבירות מין, מרמה והפרת אמונים - הארץ"

Post a Comment

Powered by Blogger.